מסקנות תחקיר הטבח בנווה צוף: תקלות

קובי פינקלר 3 Comment on מסקנות תחקיר הטבח בנווה צוף: תקלות

דובר צה"ל: פיגוע הדקירה והרצח בחלמיש – שורה של תקלות

זירת הפיגוע הקשה בליל שבת ביישוב נווה צוף צילום: הדס פרוש, פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם סיום תחקיר פיגוע הרצח בדקירה בישוב חלמיש לפני כשלושה חודשים, קובעים בצה"ל שמדובר באירוע שכלל שורה של תקלות: "ראשית" אומרים בצבא "לאור אירועי הר הבית שבהם הוגדרו כל יישובי יו"ש תחת סכנת מתקפה "אביר לילה" הפלוגה האמונה על האזור לא ביצעה את ההנחיות המחייבות לפני האירוע ובהמשכו".

מתברר שהסיור הקבוע בישוב לא ביצע חבירה עם הביטחון, לא היה קשר בנושא בין בעלי תפקידים ביטחוניים אזרחים ביישוב וחוסר התיאום נמשך גם לאחר הפעלת מערכת ההתראה, קובע התחקיר וקובע שמרובע האבטחה שאמור היה להתקיים לא התקיים בפועל.

בנוסף לכך קובע התחקיר שהיה עיכוב בהנחיה לשיפור מרכיבי הביטחון לאחר השריפה בנובמבר 16 למניינם, "הכסף לא מומש גם אחרי 8 חודשים לתכן תשתית הגדר ישנה, יש סביב צמחיה והיא לא היתה אפקטיבית" אומר דובר צה"ל.

בעקבות לקחי התחקיר חודדו והוחמרו הנהלים להגנת הישובים, הוחלט על ביצוע השתלמות לכלל הרבש"צים וסגני הרבש"צים בגזרה, על חיזוק מנגנוני הבקרה על בעלי התפקידים האזרחיים וכן קידום התקנת מרכיבי ביטחון נוספים בישוב נווה צוף חלמיש בהקדם, דבר המתקיים בתקופה הקרובה בשיתוף גורמי הביטחון השונים. בתחקיר צוין כי פעולת לוחם עוקץ, סמ"ר ע', ואביו מר שמעון ראויה להערכה. ועל כך קיבל סמ"ר ע' צל"ש ממפקד האוגדה, ואביו קיבל תעודת הערכה.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    חכם לאחר מעשה…

  2. 2

    למה לחפש סיבות לכל דבר???
    "אם ה' לא ישמור עיר…"
    זה מה שאלוקים קבע ר"ה שעבר ולכן זה קרה ולא יעזור כלום

  3. 1

    למה לחפש סיבות לכל דבר???
    "אם ה' לא ישמור עיר…"
    זה מה שנגזר בר"ה שעבר ולא יעזור שום דבר!